Uttalande från Samsung om Mobile World Congress

Coronavirus-epidemin (Covid-19) har förändrat många saker vi är vana vid under de senaste två åren. Särskilt fysiska aktiviteter blir nu online. genomförs årligen MWC Eventet (Mobile World Congress) kommer att vara värd för ny teknik i år. Däremot den sydkoreanska tillverkaren Samsungkommer inte att vara fysiskt närvarande vid detta evenemang.

Enligt ett uttalande från Reuters Samsung, Han kommer inte att delta i Mobile World Congress som kommer att hållas i Spanien. Företaget angav sina kunders hälsa och säkerhet som ett skäl.

Samsung kommer att delta i MWC 2021-evenemanget på distans

Eventet MWC 2021 kommer troligen att dra igång i mitten av juni. Det ökande antalet fall har dock redan fått många företag att dra sig ur detta evenemang. Till exempel har Sony, Google och flera andra företag meddelat att de inte kommer att delta i MWC 2021 på grund av pandemin. Efter det uppgav han att han höll med de andra på Samsung och att han bara skulle vara involverad i händelsen på distans.

Inte många företag kommer att delta i 2021 års MWC-evenemang.

Mobile World Congress, som kommer att äga rum i Barcelona, ​​​​Spanien, GSM-föreningen kommer att arrangeras av Denna förening ställde också in sitt evenemang förra året på grund av pandemin. Trots att han kämpade till slutet, deltog inte producenterna i MWC 2020-evenemanget ansikte mot ansikte. Förmodligen kommer samma scenario att ses i år. Eftersom många tillverkare redan har meddelat att de inte kommer att delta i detta evenemang fysiskt, utan kommer att göra det på distans online.

Det är för närvarande okänt vilka produkter Samsung kommer att introducera online på MWC. Vi räknar dock med att företaget kommer att göra ett officiellt uttalande om det inom några veckor.