Jeśli jest jedna rzecz OnePlus udowodnił, że umie żonglować, to wszystko marketing. Od razu wykorzystał swoją pozycję i zaatakował rynek słynnym mottem „flagowy zabójca”. Od tego czasu sytuacja się zmieniła, ceny niemal dorównują najsłynniejszym konkurentom. Ale strategia komunikacji również szła ręka w rękę i szła w kierunku mniej doświadczonych użytkowników, nawet w przypadku kampanii reklamowych odległych od początku. Jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, czy ta transformacja gospodarcza opłaci się w dłuższej perspektywie, ale pewne jest, że sukces ten nie pozostał niezauważony. Właśnie z tego powodu zarządzanie HMD Global postanowił zatrudnić Adam Ferguson, były szef marketingu produktów w OnePlus, aby objąć go odpowiedzialnością za branżę Nokia.
PRZECZYTAJ I:
OnePlus, nowy plan ochrony przed przypadkowym uszkodzeniem: tak to działa
HMD i Nokia przyjmują byłego szefa marketingu OnePlus
Oto, co powiedział Adam Ferguson:
„”
Historia Nokii w branży mobilnej okazała się bardziej niepokojąca, niż mogłoby się wydawać w czasie, gdy na początku lat 90-tych XX wieku była wyludniana w kieszeniach wszystkich. Patatrac odbył się w 2013 roku, pod warunkiem zawarcia umowy transferowej z jednym Microsoft nie stwierdzono zgodności z rynkiem. Postanowiono więc sprzedać produkcję smartfonów, która przeszła całkowicie pod marką Redmond, z jeszcze gorszymi wynikami.
W rezultacie eksperyment Windows Mobile został zabity i w 2017, z powrotem w stylu na MWC w Barcelonie. W tej chwili jednak Nokia walczy o powrót do swojej świetności i musi wejść na rynek, który jest nie mniej niż agresywny i ma tendencję do nagradzania gigantów, którzy pilnie pracowali przez kilka lat. Nieco podobny los spotkał Motorolę, nie wspominając już o Sony, LG i HTC, historycznych markach, którym grozi porwanie konkurencji.
Stąd prawdopodobna chęć unowocześnienia pracy, z Adam Ferguson który działa jako Szef marketingu produktów w firmie Nokia. Człowiek z dużym doświadczeniem, który oprócz współpracy z OnePlus i operatorem telefonicznym EE współpracował również z Unilever i Nestlé. Odtąd wszystkie telefony, smartfony i nie przejdą pod jego kontrolę wraz z tworzeniem kampanii ad hoc.
Śledź Śledź i wspieraj GizChina na wiadomości Google: kliknij gwiazdkę, aby dodać nas do ulubionych.