Dla małych firm i kreatywnych przedsiębiorców sprzedaż na Etsy może być opłacalnym interesem. W 2021 r. sprzedaż brutto towarów (GMS) na platformie osiągnęła 13,4 miliarda dolarów— o 30% więcej niż w roku poprzednim, w którym GMS Etsy wzrósł już o ponad 110% w szczytowym momencie pandemii koronawirusa.
Być może zastanawiasz się, jak zmaksymalizować sprzedaż na Etsy, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz. Dobra wiadomość jest taka, że nie potrzebujesz ogromnej listy e-mailowej ani ogromnej liczby obserwujących w mediach społecznościowych, aby to zrobić.
Ponieważ coraz więcej konsumentów przechodzi na zakupy online, marketing influencerski jest tak potężny jak nigdy dotąd. W tym roku marki mają zwiększyć swój budżet na marketing influencerski, ponieważ przewiduje się, że branża gwałtownie wzrośnie do 16,4 miliarda dolarów.
Właściwy influencer może zwiększyć widoczność Twojej marki i ruch w Twoim sklepie. Ten artykuł pomoże Ci wykorzystać skuteczną strategię marketingu influencerów na Etsy i stworzyć pierwszą kampanię na platformie.
Kompletny przewodnik po marketingu influencerów na Etsy:
Czym jest Etsy?
Etsy to internetowy rynek, na którym użytkownicy z całego świata mogą wystawiać przedmioty, które stworzyli, aby je sprzedać lub kupić, a także kolekcjonować przedmioty od innych twórców. Przedmioty te mogą obejmować dzieła sztuki i ubrania, a także biżuterię vintage.
Jako 12. największy internetowy rynek na świecie Etsy wyróżnia się na tle innych platform e-commerce tym, że koncentruje się na produktach wyjątkowych i wysokiej jakości, które zazwyczaj są personalizowane i wykonywane ręcznie.
Od 2021 roku Etsy ma 96,3 mln użytkownicy i 7,5 miliona sprzedawcy. Tyle ile 81% spośród tych sprzedawców identyfikuje się jako kobiety, a 97% prowadzą sklep z domu. Większość sklepów to start-upy, które zapewniają sprzedawcom dodatkowy strumień dochodu. Najlepsi sprzedawcy na platformie zarabiają co najmniej 10 000 dolarów rok.
Tymczasem, Dane demograficzne Etsy składa się głównie z kobiet w wieku od 18 do 35 lat. Te klientki również mają pieniądze do wydania i zazwyczaj szukają przedmiotów rękodzielniczych, oryginalnych lub retro.
Dlaczego warto korzystać z marketingu influencerskiego na Etsy?
W porównaniu do konkurencyjnych platform, marketing influencerski na Etsy nie jest tak duży. Mimo to jest to jedno z najlepszych miejsc dla influencerów, aby promować swoje produkty. Oto kilka powodów.
Kwitnący rynek
Dwa lata temu zakupy na Etsy wygenerowały prawie 4 miliardy dolarów w dochodach dla małych firm. Z drugiej strony, roczny dochód netto firmy w 2021 r. wyniósł 493 miliony dolarówco stanowi wzrost o ponad 40% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Szeroki i różnorodny zasięg
Ponieważ produkty Etsy są wyjątkowe i rzadkie, platforma osiągnęła zróżnicowaną bazę użytkowników. W pierwszym kwartale 2021 r. Etsy miało około 90 milionów aktywnych kupujących I 8 milionów stałych klientów. Dotyczy to lojalnych klientów Etsy, którzy spędzili co najmniej 200 dolarów w okresie dłuższym niż sześć dni zakupowych.
Skup się na personalizacji
Personalizacja to jeden z kluczowych trendów marketingowych w 2022 roku. Salesforce Stan podłączonego klienta raport pokazuje, że ponad połowa konsumentów oczekuje, że oferty będą zawsze spersonalizowane. Rynek Etsy wysoce zindywidualizowanych wyrobów rękodzielniczych stwarza możliwości zarówno dla sprzedawców, jak i influencerów.
Odpowiedź na zrównoważony rozwój
W tym roku popyt na produkty zrównoważone i lokalne jest wyższy, a konsumenci z pokolenia millenialsów i generacji Z chcą nawiązać kontakt z markami, które reprezentują ich wartości. Podobnie, 71% sprzedawców Etsy uważa zrównoważony rozwój za niezbędny do rozwoju swojego biznesu. Etsy nie tylko opowiada się za niezależnymi twórcami na lokalnym rynku, ale także stara się dotrzeć do zerowa emisja netto do roku 2030.
Dynamiczny rynek
Etsy reaguje na trendy konsumenckie. Zamiast sprzedawać tę samą rzecz wielokrotnie, sprzedawcy dostosowują się do czasów. Na przykład w 2020 r. 20 000 sprzedawców Etsy wyprodukowano maseczki zaraz po tym, jak Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom zaleciło ludziom ich noszenie. Dla marketerów elastyczność Etsy jako platformy e-commerce wymaga kreatywności i oryginalności.
Dobra wartość
Inne internetowe targi oferują produkty produkowane masowo. Z drugiej strony ludzie kupują na Etsy produkty, których nie mogą znaleźć nigdzie indziej. W porównaniu do konkurencyjnych platform, te produkty są również tańsze. Ponadto, znacznie niższe opłaty Etsy sprawiają, że kupujący wracają po więcej.
Jak działa marketing influencerski na Etsy?
W swojej strategii marketingu influencerów większość sklepów Etsy korzystała głównie z influencerów z różnych platform mediów społecznościowych. Jednak w miarę jak Etsy staje się coraz bardziej dostępne dla influencerów, zaczyna zachodzić zmiana.
Obecnie influencerzy rozwijają się na platformie za pośrednictwem dwóch funkcji: Ulubione i Edycja Etsy.
W 2020 roku Etsy uruchomiło narzędzie, które pozwoliło influencerom na selekcjonowanie swoich najlepszych wyborów na platformie i wyświetlanie ich w witrynie sklepu Etsy jako Ulubiony przedmiot. Gdy użytkownicy klikną na ten element, zostaną przekierowani na oryginalną stronę produktu. Tam mogą dodać produkt do koszyka i dokonać zakupu. Mogą też dodać go do własnej kolekcji Etsy lub do zakładek Etsy.
Podobnie osoby wpływowe mogą uwzględnić listę Ulubione sklepy w ich sklepie Etsy. Kliknięcie na te sklepy kieruje użytkowników do strony oryginalnego sprzedawcy, gdzie mogą przeglądać wszystkie wymienione produkty.
Przedmioty, których zapas jest niski, obejmują zniżkę lub zostały sprzedane, są automatycznie oznaczane klauzulą informującą kupującego. Jeśli sklep ma przerwę, Etsy również informuje o tym potencjalnych klientów.
Jedną z influencerek, która wykorzystuje te funkcje Etsy do promowania swoich ulubionych sklepów i przedmiotów, jest fashionistka z Toronto Shannae Ingleton. Jej najlepsze wybory obejmują sprzedawców afrykańskich nakryć głowy, takich jak NubianGrace do dostawców drukowanych grafik ściennych, takich jak FrankiePrintCo.
Influencerzy mogą również promować swoje ulubione przedmioty za pośrednictwem funkcji wywiadów online na Etsy, Edycja Etsy. Tutaj influencerzy omawiają przedmioty z Etsy, których lubią używać. Każdy produkt z Etsy, który jest tutaj wymieniony, jest eksponowany w wywiadzie, wraz z informacją o cenie, linkiem do oryginalnej strony produktu i zdjęciem w wysokiej rozdzielczości.
Ponadto ten produkt automatycznie staje się częścią Edycji tego influencera. Edycje działają jak katalog online, który odwiedzający mogą przeglądać. Są tak estetyczne, że nie sposób nie udostępnić ich na innych platformach społecznościowych.
Jednym z godnych uwagi przykładów influencera, który w pełni wykorzystał Etsy Edit, jest bloger lifestylowy Kristine Lee. W wywiadzie opowiedziała o swoich najlepszych wyborach na Etsy, jeśli chodzi o rodzinne, letnie znaleziska. Wśród wymienionych przez nią przedmiotów znalazła się spersonalizowana czapka z pomponem od LittleLooksbyLilly i deski do chleba z klonu uprzejmie etykieta – oba zostały już sprzedane.
Pierwsze kroki z marketingiem influencerów na Etsy
Teraz, gdy już wiesz, jak działa marketing influencerski na platformie Etsy, przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą Ci zacząć.
Poszukaj influencera, który ma taką samą publiczność lub zainteresowania jak Ty. To nie tylko przyciągnie więcej ruchu do Twojego sklepu, ale także wygeneruje potencjalnych klientów. Influencerzy, którzy sprzedają ten sam produkt co Ty, będą bardziej zaangażowani i skuteczniej promować Twoją markę. Rozważ zatrudnienie lokalnego influencera, aby pomóc Twojej marce uzyskać bardziej autentyczne promocje.
Aby odkryć właściwego influencera, segmentuj swoją publiczność według zainteresowań, a następnie zidentyfikuj najlepszych influencerów w każdym segmencie. Staraj się dotrzeć do 20 najlepszych influencerów dla każdego segmentu docelowego. Ci liderzy konwersacji powinni być również wystarczająco elastyczni, aby reagować na zmiany w zainteresowaniach lub trendach konsumentów. Te strategie mogą pomóc Ci nie tylko szybciej dotrzeć do odbiorców, ale także zaoszczędzić czas i pieniądze w przyszłości.
-
Ustal jasne cele i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
Zanim rozpoczniesz kampanię marketingową influencerów, wiedz, co chcesz uzyskać na końcu. Być może Twój produkt już przyciąga wzrok, a Ty po prostu szukasz kogoś, kto da im ostateczny impuls. Albo może Twoja marka w ogóle nie zyskuje na popularności, a Ty po prostu chcesz, aby ktoś zwiększył jej widoczność.
Znajomość swoich celów pomoże Ci zidentyfikować kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), które są istotne zarówno dla Ciebie, jak i Twojego influencera, a także pomoże Wam obu określić oczekiwania co do wyników kampanii.
Unikaj polegania na osobach, które chcą promować Twój produkt w zamian za darmowe rzeczy. Podobnie jak każda inna strategia reklamowa, marketing influencerski wymaga budżetu. Budżet dyktuje typ influencera, do którego możesz zwrócić się w ramach swojej kampanii marketingowej. Może to wiele zdziałać, zwłaszcza gdy znajdziesz odpowiedniego influencera dla swojej marki.
Stawki influencerów zależą od różnych czynników, takich jak zaangażowanie obserwujących, zasięg, platforma, branża, treść i popyt. Jeśli prowadzisz małą firmę, powinieneś rozważyć zatrudnienie mikroinfluencerów lub influencerów z liczbą obserwujących od 10 000 do 50 000. W zależności od platformy, mikroinfluencerzy zazwyczaj będą kosztować od 25 do 1250 USD za post.
Inne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy ustalaniu ceny influencera, to zwrot z inwestycji, poprzednie wyniki kampanii i stawki w porównaniu do innych influencerów.
Chociaż jest wielu influencerów, wyzwaniem jest odkrycie najlepszego dla Twojej marki. Nie chcesz po prostu kogoś z wieloma obserwującymi — potrzebujesz kogoś, kto może dostarczyć cennego dowodu społecznego.
Oto kilka sposobów, dzięki którym odkryjesz najlepszych influencerów na Etsy:
Dodanie dobrze wypełnionych hashtagów na stronach i opisach produktów może łatwo sprawić, że staniesz się widoczny dla potencjalnych konsumentów i influencerów. Możesz również dodać hashtagi specyficzne dla danego produktu i sprawdzić, którzy użytkownicy już ich używają. To również zaskakujący sposób na odkrycie potencjalnych influencerów.
- Przejrzyj swoje konto Etsy, obserwując je
Czasami odpowiedni influencer już Cię obserwuje. Jeśli masz szczęście, to oni będą nawet pierwszymi, którzy się Tobie przedstawią. Pod warunkiem, że spełniają standardy, które ustaliłeś, Twoi obserwatorzy mogą być skutecznym influencerem dla Twojej marki, ponieważ już wierzą w Twój produkt.
Zespoły Etsy działają jak fora internetowe, na których sprzedawcy mogą rozmawiać i współpracować ze sobą. Podobnie jak na każdym forum, zespoły mają tematy lub kategorie, na których chcą się skupić. Oprócz uzyskania wskazówek od podobnie myślących twórców na temat tego, jak rozwijać swój sklep, masz również szansę spotkać sprzedawców, którzy sami są influencerami.
Gdy już znajdziesz odpowiedniego influencera, śledź jego witrynę sklepową i strony w mediach społecznościowych. Powoli buduj relacje, angażując się w jego posty lub dodając jego przedmioty do swojej kolekcji Etsy. To również jeden ze sposobów, aby zauważyli Twoją markę.
Gdy poczujesz się komfortowo z poziomem zaangażowania, jaki masz z wybranym influencerem, wyślij mu e-mail lub wiadomość. Zapytaj, czy jest zainteresowany współpracą z Tobą w ramach kampanii marketingowej influencera. Jeśli jest otwarty, wyślij mu formalnego e-maila, omawiając warunki oferty.
Pamiętaj, że idealny e-mail outreach jest jasny, zwięzły i spersonalizowany. Powinien on omawiać cel kampanii i to, czego oczekujesz od influencera w kwestii Twojej marki. Co jesteś gotów zrobić dla swojego influencera w zamian za promocję, recenzję lub wyróżnienie na jego platformie? Rozważ wysłanie mu bezpłatnego produktu lub zaoferowanie mu zniżki.
Zawsze zgadzaj się na warunki, które pasują do Twojego budżetu. Nie zaszkodzi również omówić z influencerem wszelkie najlepsze praktyki promowania konkretnego produktu, takie jak ujawnienie, czy reklama jest płatną promocją. Możesz nawet dorzucić darmowy przedmiot jako nagrodę lub prezent w ramach podziękowania, jeśli uda im się przyciągnąć określoną liczbę sprzedaży.
-
Dostarcz materiały marketingowe
Posiadanie influencera nie oznacza, że powinieneś zostawić mu wszystko. Wręcz przeciwnie — marketing influencerski to współpraca między tobą a nim. Ponadto tworzenie własnych materiałów może pomóc przyciągnąć jeszcze więcej ruchu do twojego sklepu.
Oto kilka rzeczy, które możesz zapewnić swojemu influencerowi na Etsy:
- Opisy produktów: Ważne jest, aby tworzyć opisy produktów, które będą uwzględniać konkretne słowa kluczowe pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ponieważ może to podnieść lub obniżyć pozycję strony produktu w wynikach wyszukiwania.
- Hashtagi: Mogą one zwiększyć widoczność Twojego produktu w oczach potencjalnych nabywców, dlatego musisz być świadomy, z których narzędzi korzystają potencjalni nabywcy, szukając marek podobnych do Twojej.
- Zdjęcia: W przypadku serwisu Etsy szczególnie ważne jest używanie wysokiej jakości zdjęć produktów, zwłaszcza że są one wyróżniane za każdym razem, gdy Twój produkt jest gdziekolwiek wspominany na platformie.
Strategie marketingu influencerów Etsy
Gdy już opanujesz podstawy, możesz włączyć niektóre z tych technik do swojej kampanii marketingu influencerskiego.
Wybieraj produkty, które dobrze się sprzedają
Rynek Etsy jest duży w przypadku produktów niszowych, jak również produktów dla kobiet. Oto konkretne kategorie, które dobrze sobie radzą na platformie:
- Rzemiosło i materiały:Ta kategoria obejmuje wzory do robienia na drutach i szydełkowania, trzeci z listy 10 najlepszych sprzedawców Etsy. To obejmuje PlanistkaKate1sprzedawca numer jeden na platformie Etsy w 2021 roku.
- Biżuteria:Popularność spersonalizowanych naszyjników, pierścionków i bransoletek na kostkę sprawiła, To jest CaitlynMinimalistyczny drugi najlepiej sprzedający się produkt na Etsy z ponad 1,5 miliona obroty.
- Dekoracje ślubne: NiezmierzoneWydarzenienajlepszy sklep w tej kategorii, ma ponad 222 000 sprzedaży.
- Życie w domu: W 2020 roku kategoria ta stanowiła 25% udziałów sprzedawców wyrobów rękodzielniczych na platformie Etsy.
- Nadający się do druku: Największą popularnością w tej kategorii cieszą się planery, których na platformie można znaleźć ponad 1000 trafnych wyszukiwań.
- Dzieła sztuki cyfrowej: Bestsellerem w tej kategorii jest Zdjęcie LouMarksaTworzy filtry do zdjęć i presety na Instagramie i ma około 400 000 obroty.
Podaj kod rabatowy
Dla każdego influencera, z którym współpracujesz, zaoferuj kupon lub kod rabatowy, którym może podzielić się ze swoimi obserwatorami. To pomoże Ci śledzić, ile przychodów przynosi każdy influencer. Co więcej, kupony są również sposobem na budowanie lojalności klientów. W rzeczywistości, 91% osób wykorzystujących kupony twierdzi, że ponownie odwiedza sklep, który dał im kupon.
Oferuj prezenty
Prezenty angażują widzów, zwiększają zasięg odbiorców i generują więcej leadów. Są również opłacalne. Zorganizuj prezenty, które Twój influencer może zorganizować w swoim sklepie Etsy. Planując wydarzenie, wybierz odpowiednie nagrody do swojego sklepu. Być może chcesz, aby Twoi klienci otrzymali ekskluzywny rabat lub darmowy przedmiot ze swojego sklepu.
Zachęcaj influencerów do działania
Gdy influencerzy osiągną swoje docelowe KPI, nagroda może wystarczyć, aby zmotywować ich do dwukrotnie lepszych wyników w przyszłych kampaniach. Upewnij się tylko, że nagroda jest zgodna z wynikami influencera. Może to obejmować karty podarunkowe ze sklepu, darmowy produkt lub część sprzedaży.
Nawiąż kontakt z nowymi klientami
Podczas gdy influencerzy mogą przyciągnąć tłum, Twoim zadaniem jest identyfikacja leadów i nawiązanie z nimi kontaktu. Leadami mogą być wszyscy, którzy dodają Twoje produkty do swoich kolekcji lub ulubionych, dodają Twój przedmiot do koszyka lub wspominają o Twoim sklepie w mediach społecznościowych. Niektóre sposoby nawiązania z nimi kontaktu obejmują nawiązywanie z nimi kontaktu w mediach społecznościowych, dodawanie ich do listy e-mailowej lub po prostu oferowanie im rabatów na produkty.
Ponowne wykorzystanie treści influencerów
Jednym ze sposobów maksymalizacji wartości treści influencerów jest ponowne wykorzystanie ich w innych kanałach. To nie tylko przyciąga więcej klientów na Twoje strony, ale także daje Ci pozytywny dowód społeczny. Możesz po prostu udostępnić swoje treści influencerów w mediach społecznościowych, gdzie inni mogą się z nimi angażować, lub możesz ponownie wykorzystać je jako reklamę na swoich stronach.
O autorze
Pisarz
Geri Mileva, doświadczona inżynierka sieci IP i wybitna pisarka w Influencer Marketing Hub, specjalizuje się w obszarach Creator Economy, AI, blockchain i Metaverse. Jej artykuły, prezentowane w The Huffington Post, Ravishly i innych szanowanych gazetach i magazynach, oferują dogłębną analizę i spostrzeżenia na temat tych najnowocześniejszych dziedzin technologicznych. Technologiczne doświadczenie Geri wzbogaca jej pisarstwo, zapewniając wyjątkową perspektywę, która łączy złożone koncepcje techniczne z dostępną, angażującą treścią dla różnych odbiorców.