Wiadomości, gadżety, Android, telefony komórkowe, pobieranie aplikacji, Android

Jak zmienić kolejność stron w programie Word

Czy potrzebujesz zmienić kolejność stron dokumentu Microsoft Word? Oto jak to zrobić skutecznie.

Im większy dokument Word, tym trudniejszy. Zamiast zaczynać od zera, możesz rozważyć zmianę kolejności stron, tak aby były ułożone w lepszej kolejności.

Można to zrobić na kilka sposobów. Możesz skorzystać z okna nawigacji w programie Word, aby uporządkować sekcje według nagłówków lub zamiast tego użyć sprawdzonego wycinania i wklejania. Jak zmienić kolejność stron w programie Word przy użyciu obu metod.

Korzystanie z okienka nawigacji

Najłatwiejszym sposobem zmiany kolejności stron w programie Word jest użycie okienka nawigacji do przenoszenia stron z punktu A do B. Technicznie nie pozwala na przenoszenie stron, ale umożliwia przenoszenie całych sekcji, jeśli użyłeś nagłówków do podzielenia dokument.

Jest to lepsza metoda – jeśli sekcja dokumentu zostanie przeniesiona na wiele stron, ale przeniesiesz tylko jedną stronę, dokument przestanie mieć sens. Jak wspomnieliśmy, działa to tylko wtedy, gdy dokument został zorganizowany z nagłówkami używanymi z Style sekcja i Dom na pasku menu.

Jeśli w dokumencie nie są używane nagłówki, należy zamiast tego użyć metody wycinania i wklejania opisanej poniżej.

Aby użyć panelu nawigacji do zmiany kolejności dokumentu, musisz najpierw kliknąć Widzieć na pasku menu. Podczas Pokazać Kliknij pole wyboru obok niego Okno nawigacji opcja.

Włącz okienko nawigacji Microsoft Word

Spowoduje to otwarcie okna nawigacji w menu po lewej stronie.

Zobaczysz listę swoich nagłówków w Nagłówki patka. Nagłówki sekcji głównej utworzone za pomocą Styl pudełka 2 pojawia się w widocznym miejscu z podpozycjami wykonanymi z Styl nagłówka 3 i 4 pojawiają się poniżej.

Okno nawigacji w programie Word

Kliknięcie dowolnego z tych nagłówków lub podtytułów przeniesie Cię na początek tych sekcji na ekranie edycji.

Aby zmienić układ dowolnej z tych sekcji, użyj myszy lub gładzika, aby przeciągnąć je w nowe miejsce w okienku nawigacji.

Zmień kolejność nagłówków za pomocą okienka nawigacji programu Word

Po utracie tytuł i cała zawartość zostaną przeniesione w nowe miejsce w dokumencie. W poniższym przykładzie Sekcja 2 przykładowego dokumentu został przeniesiony poniżej Część 7 w okienku nawigacji.

Przeniesiony nagłówek w programie Word

Możesz powtórzyć te kroki, jeśli chcesz przenieść wiele sekcji.

Wytnij i wklej strony do programu Word

Używanie okienka nawigacji do przenoszenia sekcji po ich nagłówkach działa tylko wtedy, gdy używasz nagłówków w dokumencie. Program Word nie oferuje prostej, wbudowanej opcji łatwej zmiany kolejności stron, jeśli nie używasz nagłówków.

Jedynym sposobem na to jest wycięcie i wklejenie tekstu i jego ręczna reorganizacja. Aby to zrobić, znajdź pozycję początkową treści, którą chcesz przenieść. Jeśli jest to początek strony, umieść tam migający kursor.

Przeciągnij myszą lub gładzik w dół, aby zaznaczyć tekst, który chcesz przenieść.

Zaznacz tekst w programie Microsoft Word

Następnie musisz wyciąć zaznaczony tekst. Wydrukować Ctrl + X na klawiaturze lub naciśnij Skaleczenie przycisk i Dom karta na pasku menu.

Przycisk Wytnij w programie Word

Spowoduje to usunięcie tekstu i umieszczenie go w schowku. Musisz umieścić migający kursor, aby móc wkleić zawartość. Gdy kursor jest na miejscu, naciśnij Ctrl + V. na klawiaturze, aby wkleić go z powrotem do dokumentu.

Alternatywnie możesz nacisnąć Pasta przycisk i Dom na pasku menu.

Wycięta sekcja jest wyświetlana w nowej pozycji bezpośrednio po migającym kursorze. W razie potrzeby możesz to powtórzyć, aby zmienić układ dokumentu.

Utwórz lepszy dokument w programie Word

Jeśli chcesz wiedzieć, jak zmienić kolejność stron w programie Word, być może zapomniałeś już o złotej zasadzie tworzenia planowania dokumentów. Te metody pomogą Ci zmienić układ dokumentu po jego utworzeniu. W przyszłości możesz rozważyć kilka metod tworzenia lepszych dokumentów programu Word.

Alternatywą jest użycie bloków konstrukcyjnych w programie Microsoft Word, które pomogą Ci tworzyć szablony dla dokumentów, które tworzysz regularnie. Jeśli edytujesz dokument, możesz skorzystać ze skrótów klawiaturowych programu Word, aby szybko wprowadzić zmiany.

Table of Contents

Toggle